Ny termin – nya möjligheter (?!)

Efter en behövlig sommarledighet är det nu dags att ta starta upp verksamheten inför det stundande läsåret. Själv hoppas jag få en hel del forskning gjord i höst. Redan nu finns det en hel del deadlines att förhålla sig till. Det är ju så lätt att lova saker när hösten känns avlägsen – men nu är den här. Tanken är att fördjupa mig i bland annat utvecklandet av digitala kartgränssnitt i relation till kyrkohistoria, sociala medier och religionspedagogik, annaniterna i Ö-vik kring 1800-talets mitt och twitter-metodfrågor.

2014-08-28 21.12.33

För övrigt slår idag portarna upp till det nyrenoverade Humanisthuset (bild från igår), vilket jag varit inblandad i under ett par års tid nu, och då särskilt i frågor som rör pedagogik och inköp av teknik. Det har skett ett stort renoveringsarbete av främst undervisningslokaler och de ytor som i huvudsak studenter använder. Det har funnit en inriktning mot digital teknik, flexibel inredning och öppen arkitektur i syfte att uppmuntra och underlätta mer icke-konventionella undervisningsformer. Häri ligger en utmaning för både lärare och studenter, men detta lär jag återkomma till.

 

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

