Konferensförberedelser

I morgon bär det av på konferens I Boulder, Colorado, USA. Den sista tiden har varit fylld av förberedelser inför konferensen och julledighet, så bloggen har återigen blivit lidande. Konferensen är ”The International Conference on Digital Religion” och ser det ser spännande och intensivt ut. Själv skall jag presentera på temat  ”Churches in Virtual Reality: The Paradoxical Relation Between Innovation and Tradition”, och presentationen bygger på en kartläggning och kategorisering av alla de kristna platser som jag har kunnat finna i den virtuella världen Second Life (105 st – då har jag har eventuellt missat någon/några). Dessa sätter jag in i ett samtida och historiskt sammanhang. Men detta torde jag återkomma till när saker lugnar ned sig.

Officiell twitter-hashtag är: #cmrcdr

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Konferensförberedelser

Kommentera

