Statusuppdatering

Aktiviteten här på bloggen har varit rätt begränsad den sista tiden. Det beror dels på att jag har haft rätt mycket att göra med mina andra arbetsuppgifter, dels på att jag lagt en del tid på att läsa in mig på hur kyrkan använder sig av Internet som medium och vad det det finns för tankar bakom. Det har kommit ut ett antal böcker det senaste året som både beskriver hur man gör, och även vad kyrkan kan lära av nätkulturen. Det kommer att utmyna i ett paper/en artikel till en konferens i Århus (Church and mission in a multireligious millenium) i slutet av januari där jag har förmånen att delta i en panel om sociala medier och kyrkan.

Samtidigt har jag funnits med som resurs när EFS Västerbotten har startat upp en fan sida på Facebook. Arbetet är fortfarande i sin linda, men man kan konstatera att EFS AC efter knappt tre veckor har drygt 160 fans, vilket jag tycker får anses vara ett gott gensvar. Det skall bli roligt att följa utvecklingen. Som jag skrivit på andra ställen tycker jag att det är viktigt att kyrkan finns på nätet både för att använda sig av moderna komunikationsmedel, och kanske främst för att lära sig den kultur som nätet fostrar.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

