Dagen på Twingly Channels

Tidningen Dagen visar ännu en gång att man går i bräschen vad gäller journalistik och skapar en egen kanal, ”Kyrksfären”, på Twingly Channels. På kanalen samlas sådant som publiceras på nätet och har beröring med vad nu i detta fall Dagen definierat som relevanta källor inom området. Prenumererar du på kanalen har du även möjlighet att påverka rankingen av informationen genom att kommentera och ”gilla” inläggen.

Har emotsett lanseringen av Twingly Channels och roffade åt mig en invite tidigare idag. Skall bli intressant att följa utvecklingen och jämföra informationsflödet i TC med den information jag hittills samlar via min egna kanaler.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Dagen på Twingly Channels

  1. Hej! Bra inlägg!

    En av de stora fördelarna med Twingly Channels är att det är informationssparande i en tid då realtidswebben ger ”information overload” nya höjder. Det ska räcka att gå in i kanalen 5 min per dag och få sitt dagliga flöde av de viktigaste nyheterna inom de nischer/intressen man väljer att följa.

    Den dag man har mer tid, hoppas vi dock man ger sig in och diskuterar + like:ar så man hjälper de andra i kanalen.

    Kom gärna med feedback!

    =) /Anton Johansson, affärsutvecklare på Twingly
    anton@twingly.com

  2. Stefan Gelfgren

    Jag ser fram emot fortsättningen och kommer att använda mig av Twingly Channels, för helt klart är att man måste hitta sätt att navigera i informationsfloden.

Kommentera

